شيلنگ‌های هيدروليک

شیلنگ های هیدرولیک
 
اطلاعات درباره شیلنگ‌های هیدرولیک
محاسبه، طراحی و انتخاب انواع شیلنگ برای سیستم‌های هیدرولیک، نیاز به دانش کافی و تجربه بالا در این زمینه دارد. در صورتی که شما به عنوان یک مهندس مکانیک نیاز به طراحی این خطوط دارید، حتی‌المقدور این امر را به کارشناسان صنعت هیدرولیک بسپارید.
با این حال اگر شخصاً علاقه‌مند به طراحی و انتخاب انواع شیلنگ هیدرولیک هستید، لازم است حداقل چند مرجع کاربردی را در این رابطه مطالعه نمائید.
توصیه اکید همه سازندگان شیلنگ این است که بدون دانش و تجربه کافی هرگز اقدام به انتخاب شیلنگ نکنید.
شیلنگ‌ها معمولاً در دو گروه فشار بالا و فشار پایین مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیلنگ‌های فشار پایین به صورت شیلنگ لاستیکی شفاف فنری بین مخزن و پمپ در خط مکش نصب می‌گردند تا علاوه بر انتقال روغن، پمپ امکان لرزش آزاد داشته باشد. در صورت استفاده از لوله در این موقعیت حتماً باید از لرزه‌گیر در مسیر لوله استفاده شود.
برای انتقال روغن برگشتی از پورت نشتی شیرها و هیدروموتورها نیز می‌توان از شیلنگ‌های پلاستیکی فشار پایین استفاده نمود.
شیلنگ‌های هیدرولیک
شیلنگ‌های فشار بالا که نسبت به تیوب‌ها دارای انعطاف بسیار بیشتری می‌باشند، بین قطعات ثابت و متحرک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اجزا بیشتر در مواردی به کار می‌روند که نتوان از لوله‌های صلب و تیوب‌ها استفاده نمود. یکی از ویژگی‌های مهم شیلنگ‌ها میرا نمودن لرزش سیستم و صدا است.
شیلنگ‌ها معمولاً از چندین لایه مختلف تشکیل می‌شوند. لایه اول یک تیوب لاستیکی از جنس لاستیک مصنوعی، تفلون یا پلی استر می‌باشد. لایه میانی که وظیفه تحمل فشار را دارد معمولاً از شبکه سیمی بافته شده از رشته‌های فولادی ساخته شده است. این بخش با توجه به فشاری که باید توسط شیلنگ تحمل شود ممکن است ازچند لایه مختلف تشکیل شود. لایه سوم که بالاترین لایه است از لاستیک مقاوم به سایش مانند پلی استر ساخته می‌شود. این لایه از شیلنگ نیز ممکن است جهت حفاظت در برابر آسیب‌های مکانیکی به صورت چند لایه ساخته شود که از یک لایه تا ۶ لایه می‌باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *